REBOgroep

REBO vervult de rol van belangrijke adviseur en regisseur

Organisaties met zorgvastgoed in eigendom hebben meer en meer te maken met risico op leegstand en alle financiële gevolgen van dien. Verouderd zorgvastgoed vraagt om een toekomstbestendige aanpak. Woonvormen veranderen en ouderen moeten zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Het specialistisch team van REBO Zorgvastgoed adviseert o.a. zorginstellingen, woningcorporaties, beleggers en pensioenfondsen bij het managen van hun zorgvastgoed. 

Kennis van onder andere de diverse vormen van zorg, de financiering van zorg, wet- en regelgeving, herbestemmingsmogelijkheden is hierbij van belang. Samen kijken we naar de mogelijkheden van uw vastgoed, nu en in de toekomst.  

Onze ervaring in het managen van zorgvastgoed (zelfstandig, onzelfstandig en maatschappelijk) in de exploitatiefase ligt op diverse vlakken. Bijvoorbeeld in complexen waarbij in de verhuurfase aandacht wordt besteed aan ouderen die na inhuizen zorg nodig hebben. Of ouderen welke op den duur zorg nodig zouden kunnen hebben, in hun eigen zelfstandige appartement. Het gevoel van het kúnnen afnemen van zorg, stelt mensen gerust. Het (dag)zorgpakket, waaronder huishoudelijke hulp, verzorgen van maaltijden,
wassen en aankleden, mobiele alarmsystemen, wordt in samenwerking met lokale zorginstellingen aangeboden.

In de verhuurmarketing wordt met de doelgroep en de extra faciliteiten die het wooncomplex biedt rekening gehouden. In het verhuurtraject is extra tijd en persoonlijke aandacht voor de uitleg van de zorgmogelijkheden. Maar ook uitleg over het aangaan van een huurovereenkomst en de regels die daarbij horen dienen zorgvuldig te gebeuren. Sommigen huurders hebben nog nooit gehuurd of gaan voor het eerst in hun leven van een koopwoning naar een huurwoning.

Bij het adviseren van beleggers met betrekking tot het programma van eisen, de inrichting van de algemene ruimten en van de appartementen wordt rekening gehouden met de specifieke eisen die ouderen of bewoners met een zorgindicatie stellen aan hun woonomgeving. Toegankelijkheid en het gevoel van veiligheid zijn erg belangrijk. Maar ook betaalbaarheid is een belangrijk component, welke voortdurend zorgt voor een juiste en zorgvuldige afweging tussen full service zorgverlening enerzijds en
betaalbaarheid anderzijds. 

Ook advies, taxatie, begeleiding en bemiddeling bij aan- en verkoop van zorgvastgoed behoort tot onze expertise. 

Stichting Zorgvastgoed.nl  postadres Van Boshuizenstraat 12, 1083 BA Amsterdam  T 020-2101450  E info@zorgvastgoed.nl 

management en bestuur         privacy statement

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen wijzigen

Deze website maakt gebruik van cookies. Cookies worden onder andere gebruikt voor het bijhouden van statistieken, het opslaan van voorkeuren, het optimaliseren van deze website, de integratie van social media en marketingdoeleinden. Lees meer over cookies en jouw privacy in ons cookieverklaring. Wij gebruiken de hieronder genoemde soorten cookies.


Deze cookies gebruiken we om de basisfuncties van deze website te kunnen laten draaien en om inzicht te krijgen in het gebruik. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens. Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en worden daarom altijd geplaatst.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Indien u deze toestaat, worden deze cookies gebruikt door aanbieders van externe content die op deze website kan worden getoond. In sommige gevallen gaat het daarbij om marketing- en/of tracking cookies, die het gedrag van bezoekers vastleggen en op basis daarvan gepersonaliseerde advertenties tonen op andere websites.